Första dagen!

Är precis hemkommen från första dagen på praktiken.... å jag är sååå trött! Inte för att det var jobbigt på stället utan pga klockan som ringde 04.00 i morse!! Hua!! Hur ska det gå?!?
Hampus vägrade vakna så han fick lägga sig på en madrass när vi kom till dagis.....trött kille :)
Ja, praktiken var det! Många har undrat om jag skulle klara av att jobba med sjuka barn och jag har svarat att jag inte vet! Men nu vet jag att jag skulle passa utmärkt på den här avdelningen i alla fall. Det är en kirurgiavdelning och dem flesta barnen stannar inte så länge, så man blir inte så fäst vid dem. Så det kändes ju bra! Däremot så när jag skulle gå hem så mötte jag ett par med en cancersjuk dotter som inte alls såg speciellt pigg ut......då knöt det sig i magen direkt!! Jag hade kunnat börja gråta på plats! Men höll mig! Detta klarar jag inte! Dem har ju inte för hela världen förtjänat att få en sådan sjukdom som man kanske inte kan bota..... På den här avdelningen blir ju dem flesta friska och kan åka hem ganska snabbt! Vilken orättvis värld det här är!!

Nej, nu ska jag klura på ad det ska bli för god middag, bara för att få annat att tänka på!

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Jenny J

Usch,gå upp kl 4 är ingen höjdare!!

2009-01-13 @ 10:56:10
URL: http://thegirlwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!