Smarrig nyårs-middag

Jag måste ju bara delge vilken härlig mat vi fick igår!
Förrätten bestod av kronärtskocksoppa med laxspett (hur god som helst) och självklart skumpa (me like)
Till varmrätt bjöds det (självklart) på oxfilé inrullad i bacon med potatisgratäng o rödvinssås, till det dracks det ett fint rödvin. Jag är ju som alla vet lite speciell så jag åt micrad oxfilé :) Jag fixar inte det där röda köttet.....det vill som inte åka ner!
Efterrätten var jag med o gjorde (hahaha) jag köpte i alla fall glassen och den lyckades jag med, hur god som helst. Till det blev det en mix med frukt. Mumsigt va!?!
Synd bara att det inte blev några foton, för en gång skull var kameran med! Men fotografen halvsov tror jag :)

Nu ska jag ta kasslern ur ugnen, man blir ju hungrig av att prata mat :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!