Styrketräning!!

Idag har vi varit ute hela dagen och grejat (förutom den lilla stunden jag praktiserade som frisör till svärfar o svågern)
Jag har flyttat blommor från en rabatt till en annan och snyggat till med "täckbark". Min kära sambo tog hem det från jobbet, i säckar som vägde bly! Jag orkade inte få upp säckarna i skottkärran från marken så jag stånkade och stönade bra innan jag löste det!
Sen kom vedmaskinen så det blev till att fixa med den! Jag staplade (alldeles själv) medan karlarna bar upp stockarna på maskinen. Vi lyckades kapa och klyva veden på 2 timmar som annars hade tagit en hel helg att klyva med yxa. Så nu är det gjort och skönt som attan är det!
Den enda "olyckan" som skedde var att jag tappade ett vedträ på fotknölen, så nu är den ena lite större än den andra.... Jag fick ingen i huvudet i alla fall, vilket hade kunnat ske som jag sprang runt och staplade medan veden kom flygande på högen! :)
Nu har jag nog gjort mig förtjänt av en liten pizzabit och soffläge en stund!

Ha en fortsatt trevlig söndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!