Påsken - dödens helg!

I alla fall i trafiken - och det förstår jag!
Jag åkte upp till Hudiksvall i torsdags och jag verkligen hatar att köra på E4:an! Nu hade jag sån tur att min kära syster (Robban var hemma och jobbade) skulle åka med mig, så hon fick köra :) Tur var väl det! Vilken jävla trafik!!! Det gick bra ända upp till Gävle norra, sen var det stopp!! Nu var det sån tur att vi kunde svänga av och köra gamla E4:an upp till Axmarbytavlan, tänkte vi! När vi väl var framme där så var det lika jävligt! Tvärnit! Det var bara att åka kringelkrokväg upp till Söderhamn, sen gick det bra!!
Just det där med den dödligaste helgen! När vi var stillastående i Gävle så höll jag på att tappa hakan! Det gick inte att komma fram, men ändå så var det massor med bilar som körde om på påfarterna från Gävle! Det fanns ingen stopp på det hela! De var som tokiga!
Mamma åkte före oss och hamnade mitt i smeten. Hon sa att det var en lastbil som fick lägga sig i mitten av körbanan så ingen kom förbi när det var tvåfiligt, bara för att folk skulle kunna köra iväg och det skulle lätta! Jag tror att mycket av problemen blir vid dem ställen där det är en fil, sen två och sen en igen. Folk blir så stressade när det blir tvåfiligt att det blir idiot omkörningar!
Jag bestämde mig för att åka hem från Hudiksvall igår, utifall det skulle bli mycket trafik idag! Jag tror det var ett klokt beslut av mig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!