Takida

En liten funderare!

Första gången jag hörde dessa underbara killar var när svågern spelade "Jaded" för typ 2-3 år sedan för mig. Sen kunde jag inte få nog!!!! Jag får rysningar av nästan alla deras låtar! Helt underbara!!
Varför blev dem inte kända tidigare?? Jag menar "Curly Sue" är ju inte ny direkt! Sen tycker inte jag att det är den bästa låten dem gjort. Visst den är helskön, men det finns skönare! Typ "Reason to cry" eller "Burning inside" båda från 2006......

Ett litet minne jag vill dela med mig av:

Jag skulle till jobbet som ligger mitt emot Folkets Hus en kväll för ett par år sedan. Jag såg att det stod en liten buss, med text på sidorna, på parkeringen där jag parkerar men tänkte inte så mycket på det.
Sen hörde jag att det var en privatfest i "Folkan" den kvällen....inte ovanligt!
Sen när jag kommer hem så berättade syrran att det var just "Takida" som spelat på den festen. Självklart var det deras buss jag hade sett!! I lilla Österby!!! Det var innan dem blev kända och jag visste att det var dem jag lyssnade på!
Kul!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!