Älgar, finns dem?

I onsdags så följde jag och sonen med R till Sveg, i lastbilen. Man kan väl säga att det var ett litet test om sonen klarar av att sitta stilla i 12 timmar :) Eftersom vi åker till Thailand nästa tisdag!
Det gick faktiskt ganska bra! Vi tog med oss en dvd så han kunde ha nåt att göra, det gick bra tills batteriet tog slut (det gick inte att ladda av någon konstig anledning) Sen var det lite busigt bakom sätena :) Det kanske är tur att vi flyger på kvällen så vi slipper göra oss osams med alla andra som sitter på samma plan :)
I alla fall så när vi var på väg hem i det fina vinterlandskapet så såg vi en älg!! Man kan ju tror att jag är en betongråtta eller en tysk nu, men det var faktiskt väldigt länge sen jag såg en. Jag tror dem har dött ut här hemma i skogen! Förr kunde man se en flera gånger i veckan!
Jag minns när jag var yngre och hade en moppe. Jag och lillasyster var på väg hem, hon på cykel och med handen på min axel (s.k tolkning). När vi kom körandes på vägen där det var ganska öppet, så stod det två stora älgar framför oss. Jag blev så rädd att jag tvärnitade och syrran flög av cykeln! Inte nog med det så stannade moppen och lampan slocknade så vi såg ingenting! Vi visste inte var älgarna tog vägen!
När vi (syrran med visst "ajande") reste på oss och fick igång maskineriet igen, så var dem borta! Dem är ju hur stora som helst när man ser dem på nära håll :)

Idag tänkte jag förvandla dagen till en utedag! Jag har suttit inne ganska mycket den här veckan, för hos grannen ligger det ett 2000-bitars pussel som jag roat mig med! Så nu måste jag ha luft!
Tänkte höra med sambon när han kliver upp om vi inte kan åka lite snöskoter! Man måste ju passa på när det finns snö! När vi kommer hem från Thailand kanske det inte finns så mycket kvar!

Nä!! Upp o hoppa!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!