Då var det avklarat!

Nu är det då meningen att jag ska kunna jobba på hemtjänsten där jag har gått dubbelt hela veckan. Öööh!! Hmm....jag med mitt lokalsinne får väl skriva ut lite kartor från eniro så jag över huvudtaget kommer dit jag ska! Men innan jag kan börja jobba "på riktigt" så måste jag få medicindelegation och det ska fixas på tisdag.
Jag är riktigt förvånad över vad noga sjuksköterskorna är med delegeringen. Jag fick en lunta med papper som ska läsas genom, sen ska jag svara på frågor och se ett bildspel. Inte nog med det så ska jag få gå en kurs i hur man hanterar diabetiker och insulininjektioner. Då är jag uska och har hanterat mediciner till brukare i 9 år och även haft insulindelegation. Det är ju hur bra som helst!! Jag är absolut inte emot det utan tvärtom! Det är allvarliga saker det handlar om. Det är bara det att man inte har gjort så här tidigare!
Så jag tror att alla som bli delade mediciner i dn här kommunen kanvara säkra på att det hanteras som det ska!

Ja, efter den här veckan är jag ganska trött. Jag ser vägar och nycklar överallt! Det där lät djupt! Jag menar att jag ska hitta till alla kunder och komma ihåg vilken siffra dem har på deras nyckel :) Men det lär jag mig nog med tiden.
Så för att avrunda en ganska hård vecka, ska jag och mamma ta min son och brorsans dotter på bio imorgon. Dem önskar att se Pettson och Findus, så det fär det bli! Hur mysigt som helst!

Därför ska jag nog ta och ladda batterierna till i morgon!
Ha en god natt och en skön lördag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!