Härliga Thailand

Jag håller vad jag lovar: lite bilder från min härliga, varma semester!


Första veckan bodde vi på det 5-stjärniga hotellet Centara Sofitel i Hua Hin. Jag, R o H bodde i en poolvilla som var hur mysig som helst! Servicen som rådde kan man ju knappast klaga på! Ishinken var alltid påfylld och sängen uppbäddad när man kom hem om kvällarna.
Det här hotellet kan jag absolut rekomendera! Hela Hua Hin var ett underbart ställe!!

Det här är hotellets lobby och i trägården fanns det gott om figurklippta träd. Tittar man noga kan man se sonen mellan elefantens ben, den var gigantisk!
Inte nog med vår egen pool så fanns det 3 poolområden, det ena värre än det andra! Sen hade vi ju havet alldeles utanför vår villa, så vatten att "svalka" sig i fanns det gott om!

Andra veckan flög vi till Koh Samui och Lawana resort. Nu var vi ju inne på det där med ishink, fruktfat och snittar varje kväll så det blev stora kontraster! Nu hamnade vi på ett hotell som var trångt, utan is, avstängd AC, smutsiga handdukar..... Jag blev en aning besviken måste jag säga (eller kan det möjligtvis var dem där 5 stjärnorna i bakhuvudet?).
Varje gång dem städade rummet så var AC:n avstängd och det var ju precis det man ville komma till efter en heldag i solen och den fuktiga luften! Det här hotellet har säkert varit väldigt fint, men det är nog många turister som farit genom dem rummen.
Sen blev man ju en aning förvånad när skräddarna stod ute på gatan och skrek "Kom, kom! Jävligt billigt!!" Då höll jag på att skratta ihjäl mig! Sen var större delen av ön invaderad av tyskar..... Så dem kan ju få åka dit i fortsättningen, så kan vi ta paradiset Hua Hin istället :)

Sen var jag ju tvungen att visa mig lite modig!! Tänk att jag har en livs levande kobra runt halsen :)
Det var en upplevelse som jag säkert aldrig kommer vara med om igen!



Kommentarer
Postat av: Jenny J

Otroligt härliga bilder!!Är riktigt avis!!



Kram kram

2009-03-20 @ 07:19:32
URL: http://thegirlwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!